השמש שלנו במרכז והכל סובב סביבה


השמש היא הכוכב שבמרכז מערכת השמש שלנו שנמצאת בגלקסיית שביל החלב.
השמש מעניקה לנו חום אור וחיים. השמש מניעה את החיים נותנת את האנרגיה.
מנקודת מבט שלנו מכדור הארץ לנו נראה שאנחנו במרכז והכל סובב סביבנו כולל השמש

השמש מלך השמים וככזה השמש השליט של מזל אריה – המסמל את מלך החיות.
כל שאר הפלנטות שליטות על 2 מזלות רק השמש והירח שולטות על מזל אחד.
כאמור השמש שליטת מזל אריה והירח השליטה של מזל סרטן.

כאן המקום לציין שגלגל המזלות האסטרולוגי מחולק ל 12 תחומי חיים – 12 מזלות – 12 בתים. לכל מזל יש פלנטה שליטה :

שמש – מזל אריה
ירח – מזל סרטן
מרקורי – תאומים ובתולה
וונוס – שור ומאזניים
מרס – טלה ועקרב
יופיטר – קשת ודגים
שבתאי – גדי ודלי
סה"כ 7 פלנטות הנראות לעין; 5 פלנטות + 2 מאורות
כאשר נתגלו – אורנוס נפטון ופלוטו הם השליטים המודרניים של המזלות דלי דגים ועקרב – בהתאמה.
כך שלמזל דלי יש 2 שליטים אורנוס המודרני ושבתאי העתיק
לדגים – יופיטר העתיק ונפטון אל הים המודרני
למזל עקרב יש את מרס ונוסף לכך פלוטו

לכל פלנטה יש הגדרה אוניברסלית כך ידוע שוונוס אלת האהבה והיפי מרס אל המלחמה מרקורי כוכב התקשורת וכו'.
השמש שלנו כאמור נותנת לנו חיים תרתי משמע
השמש בכל התרבויות העתיקות מסמלת גבורה עילאית.
במיתולוגיה היוונית השמש מיוחסת לאל אפולו בנו האהוב של זאוס מלך האולימפוס, אמו לטו הייתה "האישה האחרת" ויתר האלות והמיילדות חששו לעזור לה בעת הלידה מפחד נקמתה של אשתו של זאוס הרה. הלידה הייתה קשה ונמשכה זמן רב ואחותו התאומה של אפולו ארטמיס עזרה בלידתו. לכן מייחסים לשמש את מה שנקרא "מסע הגיבור" . השמש מייצג את המטרה התכלית המשמעות והעניין שלנו בחיים וכמובן להגיע ליעד לוקח זמן, חוויות אתגרים, הצלחות ונפילות וזה חלק מהעניין של מסע הגיבור למרות הכל להיות ממוקד ולהגיע למקום שלנו בעולם.
היכן שהשמש נמצאת במפת הלידה האישית של האדם זה המקום – תחום חיים – ובמזל שהיא נמצאת שם המיקוד. כך מייצגת השמש את הייחודיות שלנו יש מזלות שבהם השמש תתבטא באיפוק ויש כאלה שבהתלהבות. במזלות האדמה מעשיות ויעילות והבאת הרעיונות היצירתיים למימוש בחומר. במזלות האוויר השמש תתן ביטוי מובהק לאינטלקט למלים למחשבות ולתקשורת. במזלות המים כמסמלים את הרגשות האמפטיה והרגישויות תבטא השמש ותייצג את אישיותנו באופן הזה. השמש תתבטא במזלות האש באפו ספונטני מתלהב פעיל וחוויתי בעיצוב חיינו ואישיותנו.
השמש מסמל זכר, אדם בוגר, חשוב. כוח החיים שלנו. כבוד והערכה עצמית, ה"אני" ביטוי עצמי ומודעות וכמובן המטרה התכלית – המשמעות שלנו. אחד מן הסמלים של השמש זו דמות האב כהורה וכמו כן דמויות סמכות וכהשפעה גברית כילדים ובכלל.

השמש כביטוי אישי במזלות :
בטלה – ממוקד בעצמו, נמהר מוחצן נמרץ ואנוכי – מתבטא בספונטניות יוזם ופעיל פורץ דרך
בשור – שקדן ושמרן, אמין ממשיך במשימות בעקשות נחישות ובמעשים פרקטיים. רכושני ענייני קניין ובעלות. חושניות כל מה שקשור למגע ובכלל לחמשת החושים וממשות בחומר
בתאומים – יכולות התקשורת בכל רבדיה גבוהים, חברותיות, סקרנות, מידע מגוון וחדות שכלית, חוסר מנוחה גמישות הסתגלות לעולם לכאן ועכשיו.
בסרטן – האדם רגשני ומופנם רכושני, זהיר, אוהב בית. ענייני אוכל הזנה וטיפול. קשור לעבר נאמנות למשפחה זהירים בקשרים חדשנים ולעתים מגוננים ומתגוננים
באריה – גאווה , חיוניות אדם נלהב ונדיב משעשע ויודע לתת ביטוי מכוב לעצמו ואישיותו עלול להיות פיקודי רודן. בכל מקרה שליט עם לב טוב ודרמטי. זקוק לקהל ולמחיאות כפיים.
בבתולה – שמש שנותנת לאדם לבטא עצמו דרך שירות לאחרים. אנשים צנועים. ביקורתיים לעצמם בעלי כושר אבחנה מדוייק ויכולת ניתוח של דברים. ביטוי מעשי מאורגן ומתפקד . קשור עם תזונה ובריאות.
במאזניים – חברותיות נעים הליכות בעל חוש צדק רוצה שכולם יהיו מרוצים. ענייני יופי ואסתטיקה. לא אוהבים ביקורת שואפים להרמוניה. מחפשים קשר עם אנשים – יחסים אישיים וחברתיים. שיתופי פעולה.תלותיים ומתחשבים באחרים הססניים אבל בסופו של דבר יודעים לקבל החלטה
בעקרב – השמש מסתורית, חודרת למעמקי הנפש באינטנסיביות. קנאים ומשולהבים טוטלים באהבה ובשנאה. קנאים.. חדי תפיסה נלהים ממוקדי משימה נלהבים ושואפים לכוח. נשארים חידתיים ומסתוריים. קשורים עם חיים ומוות וענייני כספים של אחרים.
בקשת – הרפתקנות וסופנטיות מאפיינים את השמש בקשת אופטימיות והרחבת אופקים מעבר לקשת בענן. תרבויות זרות מעניינות אותם וחוויות של נסיעות למרחקים. רוצים לחוות את החיים בין אם במסעות ממש ובין אם בלימודים גבוהים גם בחו"ל. חוקרים ופילוסופים.
בגדי – שמש שאפתנית אחראית ורצינית. זהירה וממלאת את חובתה. האדם עם שמש בגדי הולך לפי השמרנות המסורת ומציית לחוקים. עושה מה שצריך לעשות במסירות שמש פה היא סמכותית שמרנית אמינה ומרוסנת.
בדלי – שמש ייחודית חדשנית בלתי צפויה בלתי רגילה. מתקדמת לפי החוקים של עצמה – גבוהה יותר קדימה יותר רחוק יותר קידמה. מנותקת, לא אישית, מרוחקת. אנשים עם חשיבה קדימה טכנולוגיה וחדשנות .מרד במוסכמות. סקרנות. והשתייכות לקבוצות וארגונים ועשייה למען קהילה לאו דווקא לאדם כמפרט
בדגים – שמש נותנת לאדם להביע עצמו בחמלה, זוהי שמש שמתרשמת רגישה אדם עם שמש בדגים נוטה להאמין ולגלות אמפטיה והזדהות יתר בצורה מוגזמת. נוח להתרשם מאוד סימפטי. עוזר לאנשים במצבי מחלה או התמכרויות. אדם בעל דימיון יצירתי ואהבת מוסיקה.

דילוג לתוכן