מרס אל המלחמה.

מרס אל המלחמה הוא השליט של מזל טלה והשליט העתיק של מזל עקרב .

הוריו של מרס הם זאוס והרה ומשהו מהם עבר אליו בגנים: מזאוס מלך האולימפוס ירש את תכונת הפלירטוט וסמלו כמשליך ברקים מהאולימפוס ומאמו הרה מלכת האולימפוס ירש את תכונת הנקמנות והקנאה. זאוס נודע ביחסיו המזדמנים עם נשים רבות והרה הייתה מקנאה בהן ומתנקמת בהן ובילדיהן, לפעמים היה זאוס כובל את הרה באולימפוס בכדי שלא תעקוב אחריו.
אריס /מרס לא התחתן והיו לו ילדים רבים ובת זוגו הנצחית הייתה וונוס הם נחשבים לזוג הנאהבים האולימפי ולהם ארבעה ילדים משותפים. אריס הוא האל היחיד שהגן במסירות ונחישות על ילדיו ועל היקרים לו.

מילות המפתח של מרס ומה שהוא מייצג הן : פעולה, מרץ, אנרגיה, לקיחת סיכונים, אומץ, תחרותיות, תשוקה, רצון, אימפולסיביות, כוח, תוקפנות, זעם, מאבקים.
מרס מייצג את הרצון, המרץ והתשוקה ומיישם אותם בשטח – בפעולה .

מרס במזל טלה מביע את עצמו באסרטיביות, נחישות, מנהיגות, יוזמה ופריצות דרך, לוקח סיכונים במקום שאחרים לא העזו לנסות. מרוכז בעצמו ובמטרותיו. מהיר כמו האש הראשונית הפורצת מתוכנו כשאנחנו רוצים לעשות משהו.

מרס בטלב רוצה לכבוש עוד ועוד מחפש להתחדש כל הזמן. .כאן מופיע העניין של תום ילדי ותמימות מסוימת ; מרס הוא האביר הלוחם בשירות המלך הוא לא פועל מתוך מניפולציה, הוא פועל כי הוא חייב לפעול אימפולסיבי ואגרסיבי ויחד עם זאת יש בו יושרה. לעתים מובס כי "שם את קלפים על השולחן".

כשהשמש נכנסת למזל טלה ב 21 למרץ שהוא המזל הפותח את גלגל המזלות ומציין את תחילת האביב ניתן להבין ולקשר את השיוך של מרס לפי המיתולוגיה הרומית גם כאל החקלאות ואל האביב.

בית 1 מדבר על האני – האדם. האישיות של האדם. התנהגות. בריאות – הגוף.
בית ראשון מייצג ומסמל גם מה הגישה שלנו לחיים, כיצד קבלו אותנו כשיצאנו לאוויר העולם, איך פגשנו את החיים עם הנשימה הראשונה (נוכל לראות לפי המזל הפותח את בית 1; לכל אחד לפי מפתו האישית).
מרס בטלה אומר "אני" ו "אני" ו "אני קודם" ."אני רוצה" . מרס כשליט מזל טלה ובית 1 – יש בו אימפולסיביות רבה, אגרסיביות רבה, רצון ונחישות!

מרס בהקשר המיתולוגי : לפי המיתולוגיה הרומית מרס היה אל המלחמה ובנוסף זכה לכבוד והערכה כמי שהגן על החברה ונחשב גם לאל החקלאות, האביב והפוריות.
לפי המיתולוגיה היוונית המקביל של מרס נקרא אריס ARES לפי הסיפורים במיתולוגיה היוונית מרס לא זכה להערכה גדולה הוא נחשב כפזיז ונמהר להגיב, "צמא דם" נחפז מבלי לחשוב קודם בין טוב ורע.

מרס הוא אל המלחמה הוא לא מבטיח ניצחון. בחיים כמו בחיים כשאנחנו לוקחים סיכונים פועלים מתוך אומץ שזו אחת מהתכונות של מרס אנחנו יוזמים ומתקדמים זה לא אומר שתמיד נצליח, אבל זה כן אומר שהעזנו לקחת יוזמה, עשינו באומץ והתלהבות כמו מרס, למרות שלא היינו בטוחים בתוצאה – היה לנו את הדחף של האש. ולא נשכח כי מרס שליט טלה מקושר ליסוד האש – הוא האש בעיניים .

מרס השליט העתיק של בית 8 ומזל עקרב ופלוטו הוא השליט החדש מאז גילויו בפברואר 1930

מרס כשליט מזל עקרב ובית 8 בגלגל המזלות הבית הטבעי של מזל עקרב. בית 8 מדבר על מוות ועל לידה, על מין. על טרנספורמציה – מוות ולידה מחדש, כמו הלבה שפורצת מהר הגעש מכלה ומשמידה ואז יש קרקע אחרת בה יצמחו דברים חדשים.
בית 8 מדבר גם על ניתוחים. ירושות. משאבים של אחרים – כספי אחרים. משברים אישיים. אינטימיות רגשית עמוקה. טאבו. עסקאות כספיות/רכישה ומכירה. הסתבכות כספית; מסים, חובות לבנקים.

מרס בבית 8 פועל בנחישות "לא לוקח שבויים" בקנאות כמו שירש מאמו הרה ובמלחמתיות כמו שירש מאביו זאוס עם הברקים למרס יש סכינים. מרס בבית 8 ובעקרב הולך לקרב עד הסוף במלחמה כמו באהבה.

הפלנטה מרס נראית במלוא אדמומיותיה, מרס מבחינת קשר לגוף אחראי גם על הדם, השרירים, וכשליט טלה משויך גם לראש ולפנים, ואם נוכל לרגע בהקשר זה לקשר ביניהם מבחינה מטאפורית אפשר לומר ש"הדם עולה לראש "והשרירים מופעלים. לא ייפלא הדבר שמקשרים את מרס לפעולה ולמאבקים ולא בכדי נקרא המירע הקטן (שבתאי המירע הגדול) Malefic Planets .

מרס מסמל גם כלי נשק, מכשירים חדים כמו סכינים, סכין מנתחים. מה שמזכיר לנו מקצועות כמו: רופא מנתח/קצב/מוהל ו/או יכול להיות שכיר חרב, לוחם, מפקד, שוטר לאלה גם לאלה נזקק אומץ רב ואולי אפילו משהו ממידת הלהט והמהירות, האגרסיביות והאסרטיביות ובכלל התעסקות עם חיים ומוות.

הסמל של מרס הוא עיגול ומעליו חץ התשוקה המונחה מטרה של כיבושים ופעולה ממוקדת.

דילוג לתוכן