הצבעים בקלפי הטארוט

צבעים בטארוט ובצ'קרות
לצבעים יש משמעות והשפעה על הרגשתנו הכללית ועל החושים הרגישים שלנו כמו למשל כאשר אנחנו בוחרים את הבגדים שיש לנו חשק ללבוש היום, או צבע הקירות של החדר שלנו, צבע הרהיטים בבתינו וכל המקיף אותנו נותן אווירה כללית תחושה וסגנון הם מייצגים משהו מהאישיות והמסר שאנו משדרים לעולם. מודרני, שמרני ומאופק, רומנטי, קלסי וכו'.
להלן כמה נקודות התייחסות לתחושה ולמסר של הצבעים בקלפי הטארוט ברקע של הקלף וכן בציור עצמו.

למשל הכתר של "הכוהנת הגדולה" בצבע צהוב , צבע המחבר בין שמיים וארץ, מראה על היגיון ואינטליגנציה ויכולת למידה גבוה.
צבע של צ'קרות מקלעת השמש – האחראית על החיות והשליטה העצמית.
דוגמא נוספת – קלף בעל רקע צהוב , קלף הקיסרית קלף בעל מסר חיובי , שפע פריון והצלחה..
הצבעים

זהב – מכיל כוחות ריפוי, אהבה ושפע אינסופי ותקשור ברמה גבוה.
הצבע של צ'אקרת טרנס-פרסונאלית, מצויה כמטר מעל לראשנו.

לבן – מסמל חגיגיות, טוהר, התעלות, רוחניות, טוב, תמימות, קדושה ועם זאת גם מוות מפני שהחיוורון הוא מיעוט האנרגיה שבגוף. בקלף המוות רואים את המוות מסומל בשחור והן בלבן. טוהר, ניקיון נפשי, תמימות, אור, אהבה טהורה, שלמות.
. בקלפי הטארוט – הלבן מסמל טוהר, תמימות, רוחניות. צבעי הלבן והתכלת של "הכוהנת הגדולה" נותנים לקלף תחושת של רוחניות.

הצבעים כחול וסגול נחשבים פסיביים, קרים, מרוחקים. כחול נחשב לרוחני, אלוהי, אינטלקטואלי, מרחק ונותן הרגשת שלווה. בדומה לו סגול נחשב רוחני ומרוחק, אבל גם בעל איכויות מסתוריות ואזוטריות.
סגול הינו צרוף של אדום וכחול . האדום = מסמל את העולם הפיזי הממשות והחומר. הכחול מסמל את עולם המחשבה. זהו ערבוב של אהבה וחוכמה.נחשב לצבע רוחני, צבע של השראה ואינטואיציה הצבע של "העין השלישית", הממוקמת בין הגבות. כאשר מופיע בקלפי הטארוט ומייצג שם את הרוחניות והכוחות המאגיים.
כחול – מסמל רוך, אינטואיציה, תבונה, ניתוק רגשי, מסמל את עולם הנפש והרוח. בקלפי הטארוט מראה על התכנסות פנימה ופסיביות.
תכלת – צבע התיקשור, צבע השמיים – אינסוף, צבע השלווה, זרימה, רוך. בקלפי הטארוט מבטא מחשבה צלולה ובהיבט השלילי "ריחוף" – איבוד הקשר עם המציאות.

ירוק – שלווה. צבע הטבע והצמחים, מייצג צמיחה, פוריות, אהבה, שפע. בקלפי הטארוט מסמל שפע , פריון, צמיחה.
ורוד – אהבה אוניברסאלית, נשיות, רכות, רחמים וחמלה. צבעה של צ'אקרת הלב, ורוד/או ירוק, ממוקמת באמצע עצם החזה על בלוטת התימוס. מאזנת בין שלוש הצ'קרות העליונות לשלוש התחתונות.

הצבעים אדום, כתום ו נחשבים צבעים אקטיביים, חמים, רגשיים, אמוציונאליים, קשורים לשמחת החיים.

כתום – מסמל בריאות וחיים, שאפתנות והתלהבות מהחיים, שמחה. יצירתיות, מיניות. צבע של צ'אקרת המין, ממוקמת מתחת לטבור ואחראית על אברי הרבייה בגופנו.
בקלפי הטארוט של מרסיי- חלקים מהמטבעות מופיעים בכתום : מציין כסף, מעשיות, חומריות
אדום צבע בולט חזק בעל נוכחות דומיננטית מסמל מרץ, כוח, שליטה, כוח רצון ואומץ, עוצמה. תשוקה, יצרים ואהבה גופנית, שנאה, כוחנות ותוקפנות. אנרגיה, בהיבט השלילי מבטא אלימות וכעס.
צבעה של צ'אקרת הבסיס (השורש) ממוקמת בקצה עצם הזנב. אחראית על יצר ההישרדות. שלנו, החיוניות וכיצד אנחנו יוצאים לעולם ומראים את הנוכחות שלנו

שחור – מבטא אצילות, ויחד עם זאת ניתן למצוא בו סמל לכאב ואבל, חרדה ופחד. סכנה, איום, רוע, דיכאון. כמו שאומרים לפעמים "היה לי יום שחור". השחור מייצג גם את היצרים האפלים והתוקפנות.
קלפי הטארוט – נראה אותו במגדל הנופל ומבטא טראומות, ונפילות ונותן תחושה קשה. .

אפור – ערבוב של שני צבעים שחור ולבן , חוסר איזון וחוסר חיות. אפור מסמל עצבות. חוסר עניין, התנתקות רגשית מחוויית החיים. כמו בבגדו של "הנזיר". בקלפי הטארוט .
האפור כמו שנראה בעננים האפורים בקלפי הטארוט מייצגים את חוסר הבהירות של המצב או כתשובה לא סופית ומעורפלת בהקשר עם השאלה הנשאלת.

בקלף השטן הצבע השחור בתחתית הקלף והמסמל את המצוקות והכאב מהעבר

דילוג לתוכן