השמש נכנסת למזל מאזניים – יום השוויון הסתווי

אסטרונומיה על קצה המזלג : נקודת השוויון מציינת את הזמן היחיד שיש זווית ישרה בין הצירים שמש/כדור הארץ זווית ישרה בין ציר סיבוב כדור הארץ לבין הקו המחבר את מרכז השמש עם מרכז כדור הארץ. נקודות וירטואליות בעצם שנמצאות על מישור המילקה – המישור הגאומטרי המכיל את מסלול כדור הארץ סביב השמש וכן מסלול כוכבי הלכת וגרמי שמים נוספים במערכת השמש שלנו המקיפים את השמש באותו הכיוון. בקיצור ובפשטות השמש וכדור הארץ קובעים את עונות השנה.

השמש עוברת בשנה בכל 12 המזלות.  כאשר השמש נכנסת למזלות הקרדינלים שהם טלה סרטן מאזניים וגדי זה מציין את שינוי בעונות השנה.

21 למרץ כאשר השמש נכנסת למזל טלה עונת האביב נפתחת, 21 ליוני השמש נכנסת למזל סרטן עונת הקיץ מתחילה, ב 21 לספטמבר עונת האביב נפתחת עם כניסת השמש למזל מאזניים וב 21 בדצמבר נכנסים לחורף עם כניסת השמש למזל גדי. (ה 21 זה התאריך הרשמי הזכור הסמלי ומשתנה היום זה ה 23 והשמש תיכנס למזל גדי ב 22 בדצמבר – על כך בפעם אחרת)

יש פעמיים בשנה יום השוויון;  פעם באביב ופעם בסתוו היום והלילה שווים. ולאחר יום השוויון באביב הימים מתארכים ובסתוו הימים מתקצרים . היום 23 בספטמבר בשעה 07:51 GMT ו 09:51 שעון ישראל השמש נכנסה למזל מאזניים ואנחנו נכנסנו ליום השוויון הסתווי. הימים האחרונים של הקיץ הלילות יתקצרו עד שנגיע ל SOLSTICE   ב21 בדצמבר. עכשיו זמן טוב ליהנות ממזג האוויר מהטבע להתחמם מקרני השמש ובכלל למצוא איזון והרמוניה סביבנו ובתוכנו. כמה מתאים לחגים המתקרבים ובאים. שנה טובה !

יש פעמיים בשנה SOLSTICE ב 21 ביוני וב 21 בדצמבר – נקודת ההיפוך הנקודה שבה הנטייה של ציר כדור הארץ מגיעה לשיאה מול השמש. זה נקרא יום ההיפוך ויש חגיגות וטכסים במקומות שונים בעולם על השמחה הגדולה שההיפוך הצליח. השמש שלנו עשתה את זה!

דילוג לתוכן