הסדרה המרכזית בקלפי הטארוט

הארנקה המרכזית – הסדרה המרכזית בקלפי הטארוט

הקוסם – כישורים רבים ו ויכולות תקשורת
הכוהנת הגדולה – דברים חבויים מן העין ויכולת אינטואיציה
הקיסרית – שפע הצלחה והתרחבות
הקיסר – שליטה ותפקידי ניהול
הכוהן הגדול – ייעוץ ולימודים, מוסדות שלטון כמו רבנות
האוהבים – התלבטויות ופרשץ דרכים הצורך לקבל החלטה
המרכבה – קבלת היוזמה לצאת ולכבוש את העולם, יכולת ניווט החיים
הכוחכוח הרצון והנחישות.
הנזיר חשבון נפש ופרישות. לקחת פסק זמן.
גלגל המזל – הגלגל של פורטונה אלת המזל, השפעות חיצוניות וגורל
הצדק – יושר והגינות, ענייני משפט.
התלוי – וויתור על האגו וראיית העולם באופן שונה
המוות – שינוי משמעותי בחיים, סוף והתחלה חדשה.
המיזוג – התפשרות
השטן – כבילות ופיתוי לחומר
המגדל – התמוטטות ונפילות מפתיעות
הכוכב – טוהר ורעיונות מבריקים וייחודיים
הירח – בלבול וחוסר בהירות
השמש – היכולת לבצע ולהצליח
יום הדין – תפילה. בשורה. מתגלים דברים נסתרים .
העולם – סגירת מעגל וסיום ואז מתחילים מחדש. הרגשה שהעולם בזרועותיך
קלף השוטה – אומץ אמונה ואופטימיות. לצאת לחופשי. התחלות חדשות. לקחת את המעט והנחוץ לקחת צ'אנס.

קלף השוטה בסדרה המרכזית בקלפי הטארוט מייצג את ההתחלות עם תמימות של ילד, טוהר ומצפון נקי לצאת לדרך חדשה לא נודעת ועם אופטימיות ואמונה גדולה.
מספרו 0 והאות העברית א' – אות פתוחה לכל הכוונים – אפשרויות רבות הכל פתוח וכמו כן מבחינה אסטרולוגית אורנוס המשויך לקלף זה מסמל את השחרור מהעבר והליכה קדימה לקידמה מביא בפתאומיות כהבזק הברק את הרוח של החופש, החירות והשחרור. שחרור ממסגרות כובלות וכניסה לטריטוריה חדשה. ביטוי הייחודיות.
ה 0 כמו ללא התחלה וללא סוף כמו אינסוף אפשר לפתוח אתו ולסיים אתו ולהתחיל הכל מחדש. הסוף וההתחלה החדשה באמונה ללא שיקולים חומריים מייצג את האומץ והאופטימיות פותח דף חדש ולא תלוי במה שהיה לוקח את הדברים הטובים שהיו ומוכן לצעוד אל העתיד החדש והלא ידוע אל הפרויקט הבא עם אמונה גדולה ותקווה לטוב. אופטימיות בלתי רגילה ובלתי תלויה בנסיבות חיצוניות. תנועה מעגלית אינסופית של סוף והתחלה חדשה.

קלף הקוסם – מספרו 1 סיפרה זו נראית כמו חץ מכוון למטרה. האות העברית המשויכת לקלף היא האות ב'. ומבחינה אסטרולוגית הקלף משויך למרקורי – כוכב התקשורת והתנועה – הוא כוכב חמה הכוכב הנמצא הכי קרוב לשמש וסמלו עגול עם "שתי אנטנות" למעלה ובצד התחתון של העגול צלב החומר, מה שיכול לסמל קליטת מידע בקלילות ומהירות והבאתו אל החומר. זה לחבר שמים וארץ "כמו למעלה ככה למטה". קליטת הידיעה הרעיונית רוחנית והמימוש שלה בארץ. הצבעים אדום – כוח ולבן- טוהר דומיננטיים בקלף וביחד עם הצבע הצהוב ברקע שמביא מסר אופטימי ושמח ומייצג מעשיות ויכולת להשיג מטרות. השילוב של אוויר ואדמה – הקליטה הרעיונית והיישום בממשות. הנושא של הקלף הוא כוח במיוחד כוח המחשבה, פיקחות, בניה משמעותית, ויצירת שינוי.
הקוסם עומד לפני שולחן שעליו מונחים סמלי ארבעת היסודות ; אש, אוויר, מים, אדמה ה מייצגים את כישוריו הרבים והיכולת לבחור באיזה מהם להתמקד וזה נעשה כמטה קסם – במחשבה שצצה במוחו והאדם בוחר במה להתמקד ולהביא את הרעיון הרוחני שהבזיק במוחו מעולמות עליונים (סמל האינסוף מעל ראשו) למשהו פרקטי וממשי בחיי היומיום , ידע ומקצועיות ששילובם מביא את האדם ליצור את הקסם בחייו ולהשתמש בכישוריו להצלחה. זה תלוי באדם עצמו ויכול להגיע למיומנות טוטאלית.

קלף הכוהנת הגדולה – זהו קלף של רוחניות, כוחות על טבעיים ונפשיים. אינטואיציה וידע עתיק תת-מודע. עניינים נסתרים ממעמקי הנפש. דברים החבויים מן העין.
המספר 2 משויך לקלף הכוהנת הגדולה מספר זה מתבטא באופן דואלי; יום לילה, שחור לבן, האנטיתזה, הקוטביות. התלבטויות קיצוניות ; חיובי ושלילי/ טוב ורע והצורך לקבל החלטה בין שילוב הניגודים ומציאת האיזון/ההחלטה הנכונה.
מבחינה אסטרולוגית משויך לירח הירח הינו שליט הלילה בלילה הדברים פחות ברורים הנוף שאנחנו רואים סביבנו פחות ברור ממה שאנחנו רואים לאור השמש.
הירח מייצג את הצד הנשי, הנשיות על כל רבדיה – כמו הירח: מולד הירח ,ירח מלא, ירח נחסר ; הנערה, האישה והמבוגרת. הירח מסמל גם את הרגשות והתחושות המשתנות, עם כל ההתחלות והסיומים, השמחה והעצב הצחוק והאופטימיות.
הקלף מקושר עם הירח ויסוד המים מה שמדגיש מאוד את הערפול והבלבול. המים מטשטשים גבולות זורמים עד שנחסמים על ידי סכר או מכשול אחר, כל מה שנמצא בתוכם לא נראה בבירור כמו תחתית האוקיינוס.
הקלף מדבר על חוכמה עתיקה וידע רוחני וטהור ומדבר אתנו על אינטואיציה, תפיסה על – טבעית, חוש שישי, תחושות מוקדמות, ותפיסה מהירה וחדה של המצב בפני הכוהנת הגדולה לא נסתר דבר והיא יודעת ומוכנה לכל.
האות העברית המיוחסת לקלף – האות ג'
מבחינת הקלף רב הנסתר על הגלוי כלומר לא הכל כפי שנראה לעין. תעלומה. סודות. דברים החבויים מן העין, הלא – נודע. חוסר יכולת לשלוט בנסיבות, מצב של ערפול וטשטוש המציאות.

קלף הקיסרית – קלף הקיסרית מציג בפנינו אישה עם כתר לראשה משובץ ב 12 כוכבים, יושבת בטבע מוקפת בשפע של תבואה, עצים, מים זורמים, בגדיה יפים היא אישה יפה. תמונת הקלף מעבירה תחושה של שפע, שגשוג, עושר, פריחה והתרחבות,חיים יפים טובים ונוחים.
הקלף משויך ליסוד האדמה – החיים המעשיים. העולם החומרי והנאות החושים. מבחינה אסטרולוגית ונוס – אלת האהבה היופי ההרמוניה והאסתטיקה משויכת לקלף זה.
הקיסרית מייצגת את אלות הפריון ; עשתורת – עוצמה ושליטה , ונוס – אלת האהבה היופי והנאות החיים. דמטר – אלת האדמה והפריון, יחד עם בתה, פרספונה אשר עולה כל אביב מעולמו של פלוטו מהמעמקים להביא יחד את התחדשות הטבע, באודם גרגרי רימון הפריון על שמלתה מסמל את החיבור לטבע לאדמה. כמו כן הקלף מסמל את הנשיות, הפריון, השפע החומרי, עושר וביסוס כלכלי, שגשוג והנאות החיים הפשוטות והבסיסיות על כל תשוקותיהן.
מספר הקלף 3 – הינו חיבור של המספר 1 ו 2 הכוח הגברי והכוח הנשי יצרו יחד את המספר 3 נתייחס כאל הקוסם שהביא רעיון ויכולות מגוונות את העולם החומרי דרך הכוהנת הגדולה שנתנה לו השראה נתנו לרעיון להתחיל להתפתח ליצירה באמצעות קלף הקיסרית שבקלף הבא קלף הקיסר שמספרו 4 הרעיון יתבסס וישריש שורשים.
האות המיוחסת לקלף האות ד' – שיכולה להראות את הדלת לפתח של שפע שגשוג והתרחבות אושר ועושר.

קלף הקיסר – הקיסר. השליט. לבוש גלימה אדומה – מסמלת בטחון וריכוז עצמי ושליטה באנרגית החיים ומעל לשריון כחול ומבריק – מייצג מחשבה יצירתית ופורייה, רוגע וטוהר. שניתן בקלות לראות פה בבירור את האנרגיה של יסוד האש שבקלף (צבע אדום) עם מזל טלה ומרס הכוכב השליט של המזל המאופיינים בחלוציות, מהירות ובפעולה, הקיסר מסמל אדם נמרץ, לוחם עטור שריון ומוכן לקרב / לעשייה / לבצע את המשימה. יש לו כושר הובלה ומנהיגות ויכולת השליטה בחומר ובמחשבה, מאוד מעשי. הקלף מסמל כוחניות, סמכותיות, מפקד, אדם בעל הישגים ושולט במצב. השליט. המוציא לפועל; מה שהתחיל עם קלף הקוסם והכוהנת ועבר לקיסרית הגיע לכלל מימוש בחומר- מרעיון ופיתוח עד להגשמה מעשית. קלף הקיסר – דמות שמקרינה עוצמה ושליטה יושבת על כס מלכות מרובע, יציב וחזק. ראשי איילים וקרניהם מעטרים את כיסאו. האיל – מנהיג העדר בעלת עוצמה חייתית זכרית.
מספר הקלף 4 מציין מעשיות וקביעות. יציבות. והאות העברית ה' – האות ה' מסמל הולדה והמשכיות כמו למשל שרי שלא ילדה הוחלפה ה י' לה' ושרה ילדה את יצחק. יסוד האש – מייצג את האנרגיה, התשוקה, העוצמה, ההתלהבות, יצירתיות ואופטימיות.

דילוג לתוכן