לקראת הליקויים הקרובים ב 31 בינואר וב – 15 בפברואר.

lunar nodeslunar nodes


אחת לששה חודשים השמש הירח וכדור הארץ נמצאים על אותו מישור ואז יש לנו ליקוי. ליקוי חמה או ליקוי לבנה.
ליקויים קשורים לצמתי הירח Moon's Nodes שמסמלים את מסע הנשמה שלנו. במפת הלידה של האדם מהווים נקודות משמעותיות.

המסלול של הירח סביב כדור הארץ נמצא בזווית של בערך 5 מעלות למסלול של השמש. המסלולים שלהם מצטלבים בשתי נקודות במרחק של 180 מעלות אחת מהשנייה. הנקודות שמסלול השמש ומסלול הירח נפגשים וביחס לכדור הארץ.

האחת כאשר הירח במסלולו בדרכו מדרום לצפון נקרא ראש דרקון North Node והשני בהמשך מסלול מצפון לכיוון דרום- נקרא זנב דרקון South Node.

ליקוי חל כאשר השמש והירח נמצאים קרוב לדרקונים השמש במסלולה עוברת פעם בשנה על ראש ופעם בשנה על הזנב
ולכן עונת הליקויים מתרחשת פעמיים בשנה בכל חצי שנה יש ליקויים בהפרש של שבועיים פעם ליקוי חמה ופעם ליקוי לבנה.
ליקוי חמה יש כאשר יש מולד ירח והשמש והירח צמודים לציר הדרקונים. שבועיים אחרי כאשר הירח נמצא מול השמש : ירח מלא והירח מגיע קרוב לציר הדרקונים יש ליקוי ירח.

ה Lunar Nodes – צמתי הירח זזות מעלה וחצי בחודש ונמצאים כשנה וחצי במזל ובערך 18-19 שנה לוקח להן לעשות סבוב שלם ולחזור לאותו מזל לאותה מעלה. זה נקרא בשפה האסטרולוגית "סארו סייקל " Saros Cycle. באסטרולוגיה אנחנו מדברים על מחזורים. Cycles.
(המחזור של ראש/זנב דרקון נקרא כאמור Saros Cycle ומכיל בתוכו 223 Synodic Months שזה המחזוריות שמתרחשת מידי חודש בין הירח והשמש מירח חדש/ מולד הירח השמש והירח בצמידות ועד לצמידות הבאה. )

בגדול כל 18-19 שנה הליקויים קורים באותו מזל. 18 שנה 11 חודש ושליש יום למי שרוצה לדייק. בהקשר זה אציין פה שכל 19 שנה חוגגים יום הולדת מדויק : התאריך הלועזי והעברי תואמים. מותאם ללוח השנה העברי (ירח) והלועזי ( השמש) מגיעים לזה ע"י הוספת חודש בכל 4 שנים יש לנו שנה מעוברת שמוסיפים אדר ב' .

במחזוריות של 19 שנה הליקוי שחל ב 31 בינואר 1999 באותה מעלה בדיוק כמו בליקוי הנוכחי ב 31 בינואר 2018 תנסו להיזכר מה קרה לכם אז. נכון שכל מצב הכוכבים בשמים היה שונה אבל בכל אופן לליקוי זה יש משהו מ"הטעם" של מה שקרה אז.
בוודאי של מה שקשור בלב- אריה והמשמעויות הנלוות לכך למה הייתם צריכים לפתוח את הלב אז ב 1999 ולגלות יותר שמחה בחייכם.

השמות שלהם הם : ראש דרקון– North Node. Ascending Node. Dragon's Head. בשם ההודי Rahu – מתייחס למקום שמציין היכן אנחנו מתקדמים לעבר כיוון חדש לא מוכר אנחנו מאותגרים שהיינו רוצים להגיע
זנב דרקון– Dragon's Tail. Descending Node ובשם ההודי Ketu – פה מתייחס למשהו שאנחנו מורגלים בו ובא בקלות ומה שאנחנו אמורים לעזוב מאחורי ולצעוד למה שממול לראש דרקון במקום להישאר בתבניות וההרגלים והדברים המוכרים שאנחנו מגיבים אליהם מידית באפן בלתי מודע.

ראש דרקון יש לו טבע של יופיטר – הכוכב המיטיב הגדול ושל וונוס המיטיבה הקטנה הם נחשבים למיטיבים Benefic בטבע שלהם ומסמל מזל טוב ושפע .
זנב הדרקון מקושר בסמליות ל Malefic בטבע שלו לשבתאי ולמרס הטבע של הזנב זה קשיים, מפלה.
הבתים/ תחומי חיים שהראש והזנב נמצאים במפה האישית. הם נחשבים לציר חשוב גורלי.

הראש והזנב נחשבים ל Gateway שערים למשהו גדול ממה שאנחנו יכלים לתפוס . פתח לממד אחר בזמן .
כאשר הליקויים המשפיעים על המפה האישית של האדם זה מאוד משמעותי במיוחד אם יש לו כוכבים קרובים ובעיקר שמש ירח בציר הליקויים הזה. ליקוי = משהו לוקה ; חסר, נעלם ועלולים לקרות דברים משמעותיים להילקח ממנו או להגיע אליו דברים שלא ציפה להם בפתאומיות

מה שנראה ב 31 לחודש ינואר זה ירח מלא – Full Moon והפעם זה יהיה Lunar Eclipse – הירח יהיה קרוב מאוד לכדור הארץ כך שההשפעות האלקטרומגנטיות תהיינה בעוצמה רבה יותר ונקרא SUPER MOON זה יהיה ירח מלא השני בחודש ינואר ולכן נקרא
BLUE MOON כך שניתן להסיק שההשפעה של הליקוי הזה תהיה עוצמתית ומשמעותית ביותר בהתאם למפת הלידה שלו כמובן. כל אחד לפי מפתו האישי באיזה תחום חיים/בית מזל אריה ודלי התחום הזה יושפע. וכמובן מזלות אריה/דלי ושאר המזלות הקבועים: שור עקרב.

הליקוי הזה שנמצא בציר של אריה/דלי (כאמור כל שנה וחצי עוברים ציר) מדבר על הלב מול השכל ; הירח יהיה קרוב לראש דרקון באריה – לפתוח את הלב, והשמש תהיה קרוב לזנב דרקון בדלי – המחשבה המודעת המושכלת לרעיונות חדשים ולחברה שאנחנו שייכים אליה; קבוצות עבודה, קולגות. וכן התקוות והשאיפות.
הירח נמצא קרוב לראש הדרקון – ראש הדרקון זה למה שיש להגיע ולשאוף לעשות והשמש נמצאת קרוב לזנב הדרקון – מה שאומר לשחרר הרגלים ישנים, תבניות שמרניות, להשתחרר. להשתמש במשהו "מבריק" לא צפוי חדשני, מתקדם לקרוא דרור לרעיונות ולפעול מהלב ובהתלהבות כמו האש ביצירתיות וביציבות ומנהיגות של מזל אריה ובאופן חשיבה מקורית וחדשנית משהו יוצא דופן של מזל דלי.
וליקוי חמה שיהיה בדלי ב 15 לפברואר השמש והירח יהיו בצמידות במזל דלי קרוב לזנב – מדבר אתנו על לשחרר את הישן לוותר על דברים שלא מתאימים. מה שמיוחד בליקויים האלה בציר אריה/דלי שקודם כל מגיעה הבנייה של החדש ירח מלא על הראש במזל אריה כמו שהאריות יודעים לעשות בחום ואהבת החיים והכריזמה ורק אחר כך מגיעים לירח חדש וליקוי חמה בדלי המדבר על חשיבה הגיונית, השכל הישר והמודעות של השמש ביחד עם הזרעים החדשים שנשתול לרעיונות מתקדמים יוצאים מגדר הרגיל ייחודיים ושונים ולזנוח את מה שלא משרת אותנו ולהשתדרג.

דילוג לתוכן