שמש ירח וכוכבי הלכת הנראים לעין: מרקורי, וונוס, מרס, יופיטר, שבתאי

השמש כוח החיים, חיוניות, ביטוי עצמי, בטחון עצמי, מודעות. אינדיווידואליות, מרכזיות. מסמלת את דמות האבא. מזל השמש זהו מזל החודש שהאדם נולד בו, כלומר המזל שהשמש הייתה בו ביום הלידה שלך. השמש נמצאת בכל מזל 30 יום. עוברת בכל המזלות במשך השנה.
המזל שהשמש הייתה ביום הלידה מבטא את האיכויות ואופן הביטוי של השמש באותו המזל. למה הכוונה ? למשל למזל מזל טלה זו היוזמה, האומץ והאימפולסיביות, מנהיגות והחלוציות, האש המתלהבת. שמש בתאומים מתבטאת באישיות דרך המאפיינים של המזל וזה חיבור לחיים דרך תקשורת ותנועה בכל הגוונים. נסיעות למקומות קרובים בסביבה וכמו כן הקשר עם אחים ואחיות והשכנים בסביבת המגורים. לימודים יסודיים ותיכוניים ולימודי מקצוע. ידע וחדות חשיבה, סקרנות. קלילות. איסוף מידע ואינפורמציה של כאן ועכשיו – פרקטי מה אני עושה בחיים האלה עם הידיעות הללו בניגוד למזל שבדיוק מולו – מזל קשת ושאף הוא מקוש ללימודים והרחבת אופקים ואלה לימודים גבוהים ופה הנסיעות הן מעבר לים. מזל הקשת שייך למזות האש (טלה, אריה וקשת) – והאש של הקשת זו "אש מתפזרת" משתנה מרחיבה לארצות זרות, שפות זרות, פילוסופיה ידע רחב והשקפות עולם. אמונות, דת וצדק ומולו התאומים שואל מה עושים עם זה איך מיישמים בחיי היום יום . תאומים וקשת משלימים אחד את השני.

<strong>ירח (לבנה) הירח מקיף את כדור הארץ ב 28 יום. הירח שולט בגאות ושפל הורמונים ומחזור חודשי. מבטא את הצד הנקבי, מגונן, תומך, מעניק. מסמל את האמא.

מסמל את המקום שאנחנו פועלים מתוך הרגל.
לירח אין אור משל עצמו – אורו מושאל מן השמש. המחזוריות שבתנועות הירח – מתמלא ונחסר מחזור של 28 יום, מחזור האישה 28 יום. הירח משפיע על המים וגורם לגאות ולשפל בעולם. (הגוף בנוי מ80%מים)

הירח מסמל אנרגיה נקבית – היין. הרחם. נשיות. הדמיון והאינטואיציה. התת – מודע שלנו. אנשים שהירח דומיננטי וחזק במפת הלידה שלהם רגישים, מכילים ומשקפים את האחר.זקוקים לשותפות, אוהבים לעשות דברים יחד.

(לוח שנה העברי מבוסס על מחזור הירח). לפי התאריך העברי – אדם שנולד בחלק הראשון של החודש ממצא את הרבדים החומריים והגשמיים כשעולה הירח ומתמלא עד לאמצע החודש,

אחרי אמצע החודש הירח מתחסר ואדם שנולד בימים אלה ינסה למלא את היעדים הרוחניים ואחר כך את הגשמי.

מרקורי (חמה) – מסמל את התקשורת . מרקורי הוא כוכב קטן הנמצא קרוב לשמש.
במיתולוגיה היוונית נקרא הרמס – הוא שליח האלים אצל הרומאים נקרא מרקורי.

מרקורי הוא סמל למהירות מחשבה, ומייצגת את התנועה. ומייצג את התקשורת בכל הצורות והאופנים; העברת מידע בכתב ובע"פ, המעבר ממקום למקום- תנועה ותעבורה. מייצג אנשים האוהבים את החופש והתנועה, את התקשורת על כל גווניה, את הידע והלמידה, אנשים מרובי כישרונות, מגוונים צבעוניים וזריזים. מתאים למי שעוסק בתנועה ותקשורת; מדיה, עיתונות, נהגים, מדריכי טיולים, יחצנים, ועוד.

וונוס ידועה וונוס גם בשם נוגה וגם בשם "איילת השחר" ורואים את וונוס זוהרת יפה ומאירה ביותר בשמי המזרח לפי הזריחה. עלות השחר.

כוכב ונוס מקושר לחושניות, לרומנטיקה. אסתטיקה, יופי, אומנויות, מוסיקה, שירה, ריקוד וציור.

ושים שוונוס דומיננטית במפת הלידה שלהם כלומר נמצאת במזל שלה או במזל שהיא נעלה בו ויש לה קשרים טובים עם כוכבים אחרים ו/או נמצאת בצירי המפה ו/או בנקודות מפגש משמעותיים אזי תיכף ומיד רואים אנשים יפים במיוחד אם וונוס יושבת על האופק. תכונות נוספות מאפיינות ומיוחסות לאנשי וונוס הם ישאפו תמיד להגיע להרמוניה ואיזון בחייהם, כלומר בין שתי אפשרויות יחפשו את האפשרות השלישית על מנת לא להפר את האיזון בכדי שכולם יהיו מרוצים. הם אנשים שבדרך כלל אוהבי חברה זקוקים לקשר עם אנשים ולדבר הם גם יהיו מארחים למופת.
אוהבי בית, נוחות והנאות הגוף, מגע. אוכל טוב. אנשים מעשיים שואפים להיות בעלי רכוש וכסף בכדי לחיות בנוחות יעבדו קשה כדי שיהיה להם כסף לממן את הבשמים, התמרוקים, הבגדים היפים, האוכלים המשובחים, והבית המטופח.

מרס (מאדים) –
כשמו כן הוא כוכב המנצנץ באדום, מה שמעורר אסוציאציה של אש, דם ומלחמה, תוקפנות ומזג חם.

מרס מסמל את הכוח המניע אותנו לקום כל בוקר ולעשות. זהו כוכב העשייה שלנו. הפעולה. השרירים. סמל גם את האגרסיביות, פעולות אימפולסיביות, המהירות, התקומה ואהבת החופש. תשוקה. כוח. רצון. כוח רצון. במפת לידה של אישה יכול להצביע על הגבר שלה. כמו כן מרס מסמל גבר צעיר (לעומת שבתאי שמסמל אדם מבוגר/זקן).

אנשים שמושפעים באופן חד וחזק כלומר מרס נמצא בנקודות משמעותיות במפת הלידה שלהם או במסלול הקבוע שלו ויתכן שמידי שנתיים כאשר נמצא בהילוך אחורי מה שנקרא "רטרו" הוא יגע בנקודות חשובות או פלנטות או על האופק / רום השמים או צמידות לשמש למרס הלידתי או לכוכבים אחרים במפה ההשפעות של כוכב מאדים יהיו של פעולה, עשייה, אגרסיביות, לסיים דברים, מרס מסמל גם כלי נשק – לחתוך בסכין – גם ניתוח, מתאים למנתחים מוהלים ואנשי צבא שהם ממוקדים לגמרי במשימה – האבירים בשירות המלך. לאנשי מרס הללו תהיה תחושה חזקה של מחויבות ותפקוד, סדר ומשמעת, אומץ לב, תעוזה ובטחון עצמי. הם המפקדים ולא אוהבים שאומרים להם מה לעשות, מטווים דרך, חלוצים כפי שמתאפיין אצל מזל טלה שהכוכב השליט שלו מאדים/מרס . מזל טלה הוא המזל הפותח את גלגל המזלות האסטרולוגי ב 21 למרץ כאשר השמש נמצאת ב 0 מעלות טלה וזהו יום השוויון האביבי.

יופיטר (צדק) – כוכב ענק זוהר אשר מקרין יותר אנרגיה משהוא מקבל מהשמש.

כוכב השפע וההתרחבות הוא כוכב מיטיב.

נקרא אצל הרומאים יופיטר ואצל היוונים זאוס.

כוכב השליט של בית 9 באסטרולוגיה ומזל קשת.

מסמל התרחבות ושפע, אהבת החופש וגם ההגזמה. מייצג את האופטימיות – לראות את חצי הכוס המלאה, הפילוסופיה, התקווה, המזל (יכול להופיע משום מקום אבל גם להיעלם באותו האופן והמהירות), נסיעות, נדיבות ומצפון, בזבזנות ושפע.

המזל הטוב!


אנשים שהשמש שלהם במזל קשת או האופק או רום השמים אלו יהיו אנשים שמחים, אופטימיים ועליזים בדרך כלל, נוטים לדחות דברים למועד מאוחר יותר, אוהבי חופש ונסיעות. לפעמים גם להגזים. אנשים ליברלים וחכמים, מחפשים במסעותיהם אחר לימוד והרחבת אופקים והזדמנויות, האמת והשקפות עולם והאמונות.

איכשהו משום מקום דברים מסתדרים הם אופטימיים ואכן יופיטר עוזר להם להביא שמחת חיים ולעודד אחרים בגישתם האופטימית.
במיתולוגיה היוונית אנחנו מכירים את זאוס כמחזיק בידו רעמים וברקים וכן לפעמים "זורק" איזה רעם וברק אחרי הכל זאוס הוא אל השמים אבל רע ככל שיהיה עם זאוס הרע כביכול לא נחשב לכזה יחסית לפלנטות אחרות עם יופיטר יכול להיות שהוא מבטיח יותר ממה שהוא יכול לקיים.
(נכון לפעמים מגזים ומרחיב גם מצבים שהם קשים – הוא לא עשה אותם רק במעברו על מקום קשה המקום יכול להיות יותר קשה)

סטורן (שבתאי) – שבתאי הוא הכוכב המרוחק ביותר מכדור הארץ. שבתאי הוא כוכב ענק, קר ויבש ונע לאט, לוקח לו כמעט 30 שנה 28 ומשהו להקיף את השמש עד שהוא חוזר לנקודת ההתחלה – למחזור הקפה נוסף.
מעמד וליציבות.

בשל אופיו המחמיר והשופט של שבתאי אדם הנמצא בכוח השפעתו לא מרשה לעצמו לבטא את מה שהוא מרגיש אלא את מה שהוא אמור להרגיש בדרך לשאיפתו אל הפסגה. ולכן, בתחילת החיים יאבד משהו מהנאות החיים והספונטניות ובבגרותו יגלה האדם את התכונות הרכות יותר. הוא זקן בצעירותו ונער בבגרותו. (רגוע יותר אחרי שהשיג את המטרות שקבע לעצמו). למשל ילידי מזל גדי וגם דלי (היום מייחסים את אוראנוס למזל דלי אבל לפני שגילו אותו שבתאי היה השליט גם של גדי וגם של דלי)
שבתאי ידוע בתור "מורה זקן קפדן". נקרא אצל הרומאים סטורן – מי שמציב גבולות והגבלות שדורשים מאתנו ומגנים עלינו ואצל היוונים כרונוס.

קוצב הזמן.

נכון שהפלנטה הזו – שבתאי – היא הרחוקה ביותר מאתנו ונראית ללא טלסקופ יש לה טבעות שמגינות עליה / עלינו – זהו גז קר – הסמליות הזו שפה לא פועלים מתוך הרגש אף על פי שיש רגש ורגשות לכל בני האדם גם לילדי מזל גדי אבל שבתאי עובד עם הרוח ומביא אותה למציאות הפרקטית של החיים וכך אנחנו מתבקשים בהשפעות של שבתאי (כל אחד לפי מפתו האישית), להיות במסגרת של הגבלות, הרצינות, הכובד, השמרנות, המסורת, העבודה הקשה, והחוכמה אל ההצלחה שתגיע בנחישות וברצינות. בהתמדה ובעבודה קשה ויסודית – ללא קיצורי דרך. בניגוד שיופיטר/זאוס שמבטיח יותר ממה שהוא יכול לקיים עם שבתאי מה שנקבל זה בדיוק ביחס ישר למה שעשינו השקענו ועמלנו בעבורו. בהקשר להצלחות הללו של שבתאי מי שהשמש במזל גדי נמצאת למשל בבית 4 יגיע להישגים לבגרות והצלחה כבר בגיל צעיר למי שהשמש במזל גדי נמצא למשל בבית 10 ברום שמים יגיע להצלחה משמעותית בקריירה ומעמד בגיל מאוחר יותר.
בכדי לדעת היכן האתגר ששבתאי מציב ומקשה ודורש והיכן ימצאו ההצלחות המושלמות שלו ובאיזה תחום חיים – כספים, תקשורת, זוגיות, בית וכן הלאה יש להסתכל כמובן במפה האסטרולוגית האישית לפי התאריך והשעה בכדי לדעת היכן יש את הכוח להפוך אתגר להצלחה עם ההתנהגות והדרישות של שבתאי הופכים ליהלום מלוטש.

האנרגיה והשפעת כוחם של הכוכבים משפיעים עלינו כאן בכדור הארץ והשפעות אלו באות לידי ביטוי בשיוך לימות השבוע כמפורט למטה:

הימים והמספרים המשויכים להם והכוכב:
יום ראשון – 1 – כוכב שמש
יום שני – 2 – ירח
יום שלישי – 9 – מרס
יום רביעי – 5 – מרקורי
יום חמישי – 3 – יופיטר
יום שישי – 6 – ונוס
יום שבת – 8 – שבתאי

דילוג לתוכן